вівторок, 2 жовтня 2012 р.

Презентація книги Анатолія Бахути

   

Нова книга поета-земляка Анатолія  Бахути

       Нещодавно у  Новокаховському видавництві «ПИЕЛ» побачила світ довгоочікувана книга  Анатолій Бахута  «Вибрані твори: вірші, поеми». Довгоочікувана, бо мала прийти до свого читача ще 12 років тому, але, як пише директор видавництва Олександр Пилипенко, «через бюрократичні формальності  та цензурне редагування книгу залишили поза друком». І ось, нарешті, ми маємо змогу ознайомитися з творами нашого талановитого земляка без цензурних правок. У вересні місяці, до 60 – річчя міста Нова Каховка, всі бібліотеки Новокаховської ЦБС отримали по одному примірнику книги від директора видавництва О.Пилипенко.
       Твори, що ввійшли до цієї збірки – різні за жанром та проблематикою, більшість з них друкується вперше. Упорядник видання Анатолій Васильович  Португальський, перший директор літературно-меморіального музею Анатолія Бахути, вложив у нього не тільки багато часу, але й часточку своєї душі. У вступному слові Анатолій Васильович простежує непростий життєвий і творчий шлях новокаховського поета, аналізує чому при житті його праці не доходили до читача та стверджує, що «творче горіння Поета не марне, а його талант в дорозі до читача».
        У видання  увійшли вірші зі збірок, написаних Анатолієм Павловичем Бахутою в різні роки : «Революція – це я», «Сталеві бризки», «Дань», «Цінності», лірика останніх років та поеми  «В′єтнам», «Пісня про старого дуба», «Ми – діти людей». Коли читаєш твори поета, то стає зрозумілим, що до останнього дня, до останнього рядка Анатолій Бахута намагався залишатися потрібним та відданим людям «Я з вами, люди!... Чуєте ? Я йду!». У його віршах відчуваєш все - і любов, і біль, і тривогу, і надію. Чого немає в них так це байдужості. Тут звернення до кожної особистості: «Середнячкові», «Пророцтво нерішучому», «Нейтралам», «Мислячому співбратові», «Оптимістові», «З листа пророкові». А ще у своїх творах поет дуже трепетно ставиться до слова, мови, рідної землі «Найбільша наша сила мова», «Слова». Ось уривок із його вірша «Єдинність»:
У мене є великий гріх:
Я світ весь – розділив на всіх.
Я учинив страшенний злочин:
З усіх країв хвалив лиш отчий.
І серед безлічі всіх мов
Лише одній віддав любов.
А всі слова і вічні, й тлінні
Я довіряв лиш Україні.
       Вірші Анатолія Бахути актуальні й до сьогодні, бо це прагнення людини до ідеалу, до правди, до пізнання істини. Багато чого можна казати про творчість  Анатолія Бахути, але краще за поета про нього не скаже ніхто.
Який і хто ти – я не знаю.
Ти взяв цю книжку? Що ж: рушай.
Лиш про одне попереджаю:
В твоїх руках – моя душа.
    Отже, пориньте у світ  філософської поезії митця, що мислив, випереджаючи свій час.

Немає коментарів:

Дописати коментар